Tahad rohkem teada?

TUTVU STUUDIOGA

BarHiid Stuudios on midagi uut igal kuul

TELLI TEAVITUSED

 

Arvustus videomängule:

"Firewatch"

Campo Santo (2016)

 

August, 2016

Jõudsin paari päeva eest lõpuni mänguga "Firewatch". Kogemus oli nauditav.

"Firewatch" paneb Sind Henry kingadesse, kes on raskete sündmuste tõttu isiklikus elus otsustanud kõigest eemale tulla ja veeta oma suvi metsavahina. Mängu peamine võlu seisneb kaunite maastikute nautimises. Aeglases tempos mööda metsi ja mägesid kõndimine ongi peamine, millega selles mängus oma aega sisustad. Atmosfäär on kena ja lõõgastav nii pildi kui heli poolest. Kui otsid märulit, siis see mäng pole Sinu jaoks.

 

Henry pole metsavahina siiski päris üksi. Tal on raadio ja raadio otsas ülemus, kellega saab mängu jooksul pidevalt juttu puhuda. Sõnast "ülemus" võib jääda mulje, et raadio teel tulevad lihtsalt uued käsud, aga see pole sugugi tõsi. Neil kahel tekib omavahel suhe, mille olemus sõltub sellest, milliseid vastuseid vestlustes valid. Kahe tegelase vaheline pläkutamine saadab Sind terve mängu. Nende dialoog etendatakse elavalt ja dramaatiliselt meisterlike häälnäitlejate poolt.

 

Raadio asendab siin ühtlasi tegelase sisehäält. Kui seda tüüpi mängudes tüüpiliselt mingi ese üles korjata ja seda lähemalt uurida, siis kuuleb mängija tegelase sisehäält, kes eset kommenteerib. Siin on see asendatud raadioga, millega peategelane leitud asjadest oma pealikule iga kord ette kannab. Dialoog monoloogi asemel annab mängule elu juurde.

 

"Firewatch" on üks haruldastest mängudest, mida võiks nimetada draamaks. Siin ei ole vaenlasi, kellega võidelda ja päris kindlasti pole Sinu ülesandeks maailma päästa. Vaid üksikud "päris" mängud, ja ma keeldun lugemaks päris mängudeks igasugu imelikke 2D ja/või anime interaktiivseid koomiksilugusid, annavad võimaluse kogeda lugu, kus pole võitlust ega üleloomulikku. Mängus on konflikte, probleeme ja müstikat, aga need on vaoshoitud ja täiskasvanulikud.

 

Kui mängu puudujääkidest rääkida, siis esiteks on see küllalt lühike. Pikkus sõltub sellest, kui pikalt vaateid naudid ja loodust uurid. Minul kulus mängu läbi tegemiseks 4 mängukorda, kokku umbes 7 tundi. Teiseks saad sa oma valikutega mõjutada küll enda ja oma ülemuse vahelist suhet, aga mitte otseselt sündmusi, mis mängu käigus aset leiavad.

 

Vahepeal tundus, et lugu kisub labasele rajale, aga õnneks vedas vaist mind alt ja lõpplahendus oli üllatavalt meeldiv.

Hinnang: väga hea

Pildi allikas: Markiplier

Lõplik.png